Frågor och svar

Att handla på MK Collections är säkert och enkelt. Är det något du undrar över kan du snabbt hitta svaret här, allt från leveranser till betalning och returer.

Betalning

Vilka betalningssätt har ni?  

På mkcollection.se kan du välja att betala med faktura, kortbetalning eller postförskott.

Måste jag ange min folkbokföringsadress när jag handlar på faktura?

Ja, när du väljer faktura som betalningsmetod måste du fylla i ditt personnummer samt din folkbokföringsadress i kassan.

Tillkommer någon faktureringsavgift?

Nej, vi tar inte ut någon faktureringsavgift.

Hur många dagar har jag på mig att betala när jag väljer faktura som betalningsmetod?

Med faktura betalar du i slutet av månaden.

Jag har tappat bort min faktura, hur gör jag?

Kontakta kundservice via kontaktformuläret på webbsidan eller ring 018-7003300 så skickar vi en fakturakopia till dig.

Kan jag betala med autogiro om jag har en prenumeration hos er?

I dagsläget erbjuder vi inte våra kunder någon lösning för autogiro.

 

Prenumeration

Hur gör jag för att avsluta min tillsvidareprenumeration? 

Avslut görs enklast via e-post, telefon eller brev. Eftersom Du som kund inte har några köpkrav eller bindningstid hos oss går det bra att avsluta prenumerationen precis när som helst. Sista dag för avbeställningsdatum av nästa leverans står på din faktura.

Har jag några köpkrav eller någon bindningstid?

Nej, det går bra att sluta köpa våra produkter när Du vill. Har du fått en försändelse har du alltid två veckors ångerrätt och kan då returnera paketet till oss, förutsatt att produkterna är oanvända och i obruten förpackning. Fraktkostnaden för att skicka tillbaka paketet står du som konsument för.

Produkten jag köpte är trasig, vad gör jag?

Är det ett fel som fanns från början eller har uppkommit efter en gångs användning så ersätts produkten. Normalt slitage ersätts ej. Kontakta kundservice för hjälp.

Jag har glömt att avsluta och har fått ett paket jag inte vill ha, vad gör jag?

Kontakta kundservice för avslut av prenumerationen. Paketet kan returneras till oss inom två veckor. OBS! Paketet kan enbart returneras om produkten är kvar i obruten förpackning! Själva paketet kan öppnas men inte produkten. Fraktkostnaden för att skicka tillbaka paketet står du som konsument för.

Är portot betalt på meddelandekortet/ändringslappen?

Nej, kunden måste själv frankera dessa. Vill man inte göra det går det bra att ringa eller meddela sina ändringar via e-post till oss.

Vilka tider är kundservice öppen och vilket telefonnummer är det?

Telefonnumret till kundservice är 018-7003300. Vi har öppet vardagar mellan 14:00-17:00. Övriga tider går det självklart bra att maila dina frågor eller funderingar till oss så återkommer vi inom 48 timmar.

Jag vill värva en vän som kund hos er, hur gör jag?

I varje paket medföljer en katalog med kuponger som det bara är att fylla i och skicka in. Annars går det självklart bra att ringa kundservice. OBS! Nya beställningar genomförs endast med fullständigt personnummer.

Varför finns det ingen ruta att kryssa i på meddelandekortet om att man vill avsluta?

Det finns en rad längst ner på meddelandekortet där man kan skriva om man inte vill ha mer produkter. Vi vill också gärna veta varför det ska avslutas så att vi kan förbättra vår kvalitet.

 

Leverans

Vart vänder jag mig om jag vill veta mer om min leverans?

Maila eller ring kundsertvice på 018-7003300

Vad gör jag om det saknas varor i min leverans?

Kontakta Kundservice via antingen 018-7003300 eller kontaktformuläret ovan.

Levererar ni till någon annan adress än folkbokföringsadressen?

Vi levererar endast till folkbokföringsadressen. Om leveransen betalas i förskott via Payson eller som Postförskott levererar vi beställningen till vilken adress som helst.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid är 3–6 arbetsdagar.

Hur gör jag om jag vill byta eller returnera en vara?

Det är enkelt och bekvämt att byta och returnera. Vid retur måste du alltid ta kontakt med kundsupporten för att få vidare anvisningar om hur du går tillväga för att returnera varan.

Får jag byta underkläder och andra varor som jag beställt från er?

En del varor som exempelvis underkläder och BH:n som är förseglade kan tyvärr inte returneras p.g.a. hygieniska skäl. Är förseglingen intakt får du byta. Hygienprodukter såsom underkläder, BH:n och lakan förseglar vi innan vi skickar iväg dem. Är förseglingen intakt så får du byta, inte annars.

Har ni öppet köp/ångerrätt?

Om du av någon anledning inte vill behålla ett paket eller en vara har du rätt att returnera produkten till oss inom 14 dagar efter att du har tagit kontakt med kundservice och meddelat det. Returen är endast giltig om produkten är oanvänd, oskadad och i obruten originalförpackning. Returadressen finns på paketet nere till höger.

 

Priser och frakt

Vad kostar frakten?

29 kr i frakt för 1 produkt
39 kr i frakt för 2 produkter
49 kr i frakt för 3 produkter eller fler

Info om prenumeration